ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

2023. szeptember 3.

Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni webáruházunknak, figyelmesen olvassa el jelen Általános Szerződési Feltételeinket (továbbiakban: ÁSZF) és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. A webáruház böngészésével, ill. a webáruházban való regisztrációval Ön elfogadja jelen ÁSZF-et és hozzájárulását adja adatainak kezeléséhez, továbbá nyilatkozik, hogy a webáruház megfelel az általános szerződési feltételek és a vonatkozó jogszabályok előírásainak.

A webáruház működésével, megrendelési és szállítási folyamatával és egyéb szolgáltatásaival kapcsolatban jelen ÁSZF-ben és a honlapunkon elérhető Útmutató, Szállítás és Fizetés menüpontokban tud tájékozódni.  Amennyiben további kérdései merülnének fel, a megadott elérhetőségeinken rendelkezésre állunk.

Webáruházunk fenntartja magának a jogot, hogy az ÁSZF-et időről-időre módosítsa, aktualizálja, ezért tájékozottsága érdekében kérjük, visszatérő megrendelés esetén is győződjön meg az aktuális ÁSZF tartalmáról. Az ÁSZF érvényességének kezdő időbeli hatályát mindig az oldal tetején, a cím alatt megjelenő dátum jelzi.

Jelen általános szerződési feltételek letölthetőek pdf formátumban az alábbi címen: Minerva Antikvárium ÁSZF.

Tájékoztatjuk, hogy az általános szerződési feltételek ismerete a felhasználó kötelezettsége, ill. az általános szerződési feltételek letöltési lehetőségével a webáruház eleget tesz a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 11. §- ban foglalt kötelezettségeknek.

Tájékoztatjuk továbbá, hogy a kisadózó vállalkozók tételes adójáról szóló 2022. évi XIII. törvényben foglaltak szerint SZÁMLÁT CSAK MAGÁNSZEMÉLYEK RÉSZÉRE TUDUNK KIÁLLÍTANI.

Szolgáltatói adatok :
Webáruházunk üzemeltetését két egyéni vállalkozó végzi:

Üzemeltető neve: Bogner Zsuzsanna Erika egyéni vállalkozó
Vállalkozói szám: EV 50375341
Adószám: 675350004-1-41
Székhely: 1027 Budapest, Margit krt. 56. Francia Udvar
Telefonszám: +36  1 2016793
Email: info@minervaantikvarium.hu
Webáruház cím: www.minervaantikvarium.hu
Online kereskedelem regisztrációs szám: 335735/B/1
Online kereskedelmi regisztráció nyilvántartása: Budapest II. Kerületi Polgármesteri Hivatal

Üzemeltető neve: Horváth Márton Péter egyéni vállalkozó
Vállalkozói szám: EV 55083043
Adószám: 56437823-1-41
Székhely: 1027 Budapest, Margit krt. 56. Francia Udvar
Telefonszám: +36  1 2016793
Email: info@minervaantikvarium.hu
Webáruház cím: www.minervaantikvarium.hu
Online kereskedelem regisztrációs szám: 9942/2020
Online kereskedelmi regisztráció nyilvántartása: Budapest II. Kerületi Polgármesteri Hivatal

Tárhely szolgáltató:

  • Cégnév: Websupport Magyarország Kft.
  • Székhely: H-1132 – Budapest – Victor Hugo utca. 18-22.
  • Adószám: 25138205-2-41
  • Cégjegyzékszám: 01-09-381419
  • Telefon 0-24: +36 1 700 40 30
  • Email: info@ezit.hu
  • Online ügyfélszolgálat: https://client.ezit.hu

Részletes Adatkezelési tájékoztatónkat ide kattintva tekintheti meg.

Tájékoztatjuk, hogy a minervaantikvarium.hu webáruházban való megrendelése, ill. vásárlása esetén ún. távollévők között kötött szerződés jön létre, amely olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak. Jelen webáruház esetében ezen eszközök használatának díja nem minősül emelt díjnak.
A szerződéskötés nyelve magyar.
A webáruházban írásbeli szerződésnek a vásárlásról kiállított számla minősül, mely minden esetben iktatásra és a könyvelési szabályok szerinti tárolásra kerül. A webáruházban tett előjegyzések és rendelések nem minősülnek írásbeli szerződésnek, azok kizárólag elektronikus formában kerülnek tárolásra.
A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
Webáruházunkban antikvár könyveket, folyóiratokat, képeslapokat, térképeket, metszeteket, grafikákat és egyéb nyomdatermékeket valamint antik és használtcikk kínálatunkban ékszereket, lakberendezési és használati tárgyakat (a továbbiakban együtt könyv, könyvek, termék, termékek) vásárolhatnak, valamint ezekkel összefüggésben szolgáltatásokat vehetnek igénybe.
Antikváriumunk hagyományos üzletként is működik, az online kínált termékek előzetes személyes megtekintésére - előzetes egyeztetés után - üzletünkben van lehetőség. Ez alól kivételt képeznek az egyedi terméklapokon 'szállítás külső raktárból' szállítási osztályba sorolt termékek.
A webáruházunkban elérhető termékek vagy szolgáltatások lényeges tulajdonságairól - a terméknek vagy szolgáltatásnak megfelelő mértékben – az egyes termékek weboldalán tájékozódhat. Nagy gondot fordítunk arra, hogy az általunk kínált termékekről a legpontosabb tájékoztatást adjuk, ezért az alapvető adatokon kívül tájékoztatjuk a termék állapotára vonatkozó leírással, fényképekkel is. Minden terméknél egyértelműen jelezzük, ha kiegészítő termékkel ill. melléklettel együtt kapható.
A webáruházban feltüntetett árak minden esetben forintban megadott bruttó árak, 0 % Áfával. Áruházunkban licitálási, ajánlattételi lehetőség nincs.
A szállítás költségei bármely szállítási mód választása esetén a webáruház számláján bruttó összegként, külön tételként feltüntetve szerepelnek. Áruházunk csomagolási költséget nem számol fel.
A kisadózó vállalkozók tételes adójáról szóló 2022. évi XIII. törvényben foglaltak szerint SZÁMLÁT CSAK MAGÁNSZEMÉLYEK RÉSZÉRE TUDUNK KIÁLLÍTANI. A vásárlásról a szamlazz.hu online rendszerében állítunk ki számlát, melynek letöltési linkjét elküldjük a vásárláskor a vásárló által megadott email címre. Nyomtatott példányt nem állítunk ki, a számláját - amennyiben kívánja - a vásárló letöltheti és kinyomtatja.
A könyvek egyedi terméklapján a termék bemutatását szolgáló képeken gyakran több árcímke (a borítóra nyomott eredeti listaár, bolti akciós ár, korábbi antikváriumi értékesítés/ek során ráírt ár, valamint az általunk ráírt jelenlegi ár) is szerepelhet. A termék érvényes ára ezektől függetlenül minden esetben a terméklapon feltüntetett listaár ill. akciós ár.
A termékekre és szolgáltatásokra a mindenkori árváltoztatás jogát fenntartjuk. Egyes különleges termékek (nagyméretű, nehéz, kényes/törékeny csomagok) esetén előfordulhat, hogy a megadott általános szállítási feltételektől/áraktól kénytelenek vagyunk eltérni.
Árváltozás esetén a rendelés leadását követő munkanapon értesítjük Önt, és lehetősége van a módosított áron a megrendeléstől elállni vagy azt továbbra is fenntartani.
Ha a webáruházban valamely hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél, szolgáltatásoknál vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ez esetben a rendelés leadását követő munkanapon értesítjük Önt, és lehetősége van a módosított feltételekkel a megrendeléstől elállni vagy azt továbbra is fenntartani.
Webáruházunkban a vásárláshoz és előjegyzéshez nem szükséges regisztráció, a számlázáshoz, szállításhoz ill. értesítéshez minimálisan szükséges adatok megadásával is lehet vásárolni ill. előjegyzési listára feliratkozni. Egyéb szolgáltatások igénybevételéhez azonban (pl. rendeléstörténet, szállítási és számlázási adatok megjegyzése) regisztráció szükséges, ezért visszatérő vásárlóinknak a vásárlás kényelme érdekében javasoljuk a regisztrációt. A regisztrálással kifejezetten elismeri, hogy jelen ÁSZF-et és az Adatkezelési tájékoztatót elolvasta és a benne foglaltakat elfogadja.
A regisztráció során megadott adatait a honlapon hozzáférhető személyes fiókjában belépés után bármikor módosíthatja, törölheti, pontosíthatja. Kérjük, ügyeljen adatainak pontos bevitelére ill. aktualizására, különös tekintettel az értesítések és visszajelzések küldéséhez szükséges email-címre. Kérjük, szállítási címnek lehetőleg olyan címet szíveskedjen megadni, ahol munkanapokon napközben Ön vagy megbízott átvevője elérhető.
Jelszava megadásakor kérjük ügyeljen az általános biztonsági szempontokra (a jelszónál kis- és nagybetűk, számok, karakterek használata javasolt, ékezetes betűk nélkül). Elfelejtett jelszó esetén kérjük, használja az „Elfelejtett jelszó” funkciót.
A saját fiók belépési adatainak biztonságért a felhasználó felel. A webáruház nem vállal felelősséget a felhasználó által használt azonosító és jelszó nem biztonságos tárolásáért és az ebből eredendő esetleges károkért.
Webáruházunkban legegyszerűbben a fejlécben található kereső használatával találhatja meg a kívánt termékeket. Az egyes termékek adatlapján a Kosárba gombra kattintva kezdheti meg a vásárlást. A kosarába korlátlan számú terméket tehet.
A kosárba helyezett termék(ek)et egy óra hosszáig fenntartjuk az Ön részére. Amennyiben ezen órán belül a rendelést nem véglegesíti, az Ön kosarában a termékek továbbra is feltüntetésre kerülnek, de azok újra megvásárolhatóvá válnak a webáruház más felhasználói számára is. Kosarának tartalmát a felső menüsor Kosár gombjára ill. a fejlécben látható kosár ikonra kattintva bármikor megtekintheti ill. módosíthatja.
A vásárlást a Kosár lapon a Tovább a Pénztárhoz gombra kattintva folytathatja a szállítási és fizetési adatok megadásával ill. módosításával, majd a Megrendelés elküldése gombra kattintva véglegesítheti a rendelést. Természetesen a kosárba helyezett termékek ill. vásárlási adatok a rendelés véglegesítéséig bármikor módosíthatók.
A rendelés leadását követően a vevő által megadott email-címre rendszerünk automatikus visszaigazolást küld. A visszaigazolásban a rendelés részletes adatai mellett szerepel a link is, melyen keresztül elérhetőek jelen általános szerződési feltételek, amelyek tartalmazzák a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 11. § (1) bekezdésében meghatározott tájékoztatást.
Tájékoztatjuk, hogy antikváriumunk hagyományos üzletként is üzemel, ezért ritka esetekben előfordulhat, hogy a rendelt terméket automata rendszerünk visszaigazolja, de az időközben üzletünkben eladásra került. Ilyen esetekben kollégánk a rendelés leadását követő munkanapon felveszi Önnel a kapcsolatot és megoldást kínál a helyzetre. Amennyiben a megoldás az Ön számára nem megfelelő, a rendelés törlésre kerül és áruházunk az esetlegesen addig kifizetett teljes összeget azonnal visszafizeti.
A rendelés feldolgozását azonnal megkezdjük. Bankkártyás fizetés ill. banki átutalás választása esetén a szállítónak való átadásra az összeg beérkezését követő 2 munkanapon belül kerül sor. Az üzletünkben történő személyes átvétel legkorábbi időpontja készpénzes fizetés esetében a rendelés leadását követő, bankkártyás fizetés ill. banki átutalás választása esetén az összeg beérkezését követő munkanap lehet. Az átvétel tényleges legkorábbi lehetséges időpontjáról mindig értesítést küldünk emailben - kérjük, mindig várja meg az értesítést, mielőtt befáradna boltunkba a rendelését átvenni!
A terméklapon 'szállítás külső raktárból' kategóriába sorolt termékek szállítási ideje a fenti időpontokhoz képest 2-5 munkanappal hosszabb.
Regisztrált vásárlóink rendelés-történetüket nyomon követhetik fiókjukba belépve a Rendelések menüpont alatt.
Áruházunk a vevő által esetlegesen tévesen megadott szállítási ill. számlázási adatokból eredő semmilyen kárért nem vállal felelősséget.
A szállítás költségei bármely szállítási mód választása esetén a webáruház számláján bruttó összegként, külön tételként feltüntetve szerepelnek.
Áruházunk csomagolási költséget nem számol fel, minden terméket a termék sajátosságainak megfelelően, nagy gonddal csomagolva adunk át a szállítónak. Áruházunk a termékekben a szállítás során esetlegesen bekövetkező töréskárért, sérülésért nem vállal felelősséget, külön értékbiztosítást egyik szállítási módhoz sem vállal. Minden csomagra az adott szállító garanciái, értékbiztosítási és kártérítési szabályai érvényesek, a választott szolgáltatásnak megfelelően. A webáruház szállítási információkat ismertető felületén (Szállítás gomb a menüsorban) az egyes szolgáltatók részletes szabályzatára mutató linkeket helyeztünk el.
Automata csomagátvétel esetén esetlegesen a termékeken észlelt sérülés alapján reklamációt csak akkor áll módunkban elfogadni, ha a vevő a csomagolást megőrzi. Átadóhelyi átvétel ill. futárszolgálatos kézbesítés esetén esetlegesen a termékeken észlelt sérülés alapján reklamációt csak a helyszínen felvett, a szállító cég alkalmazottja által aláírt jegyzőkönyv esetén áll módunkban elfogadni.
A szolgáltatások többsége súly-alapú, bizonyos esetekben azonban ez méretkorláthoz is kötött. Az egyedi terméklapokon minden termék esetében feltüntetésre kerül az adott termék tömege. A vásárlás során a Pénztár oldalon van lehetőség a szállítási mód kiválasztására, az egyes szállítási opciókhoz tartozó díjakat a rendszer a kosárban lévő termékek össz-tömege alapján automatikusan számolja.
Felhívjuk kedves vásárlóink figyelmét, hogy a méretek ellenőrzésére - különösen több termék együttes rendelése esetén - a rendszernek nincs módja, így előfordulhat, hogy csak a rendelés leadása után derül ki, hogy a csomag nem fér bele a választott szállítási kategóriába. Ilyen esetekben a rendelés leadását követő munkanapon megkeresi Önt kollégánk és javaslatot tesz a megoldásra.
Áruházunk az egyes szállítási módok árait az adott szolgáltató szállítási kategóriáinak és aktuális árainak megfelelően adja meg. Az éppen aktuális árakról és a szolgáltatások részleteiről vásárlóink a menüsor SZÁLLÍTÁS gombjára kattintva kaphatnak részletes tájékoztatást.
A webáruházunkban megrendelt termékeket módja van üzletünkben nyitvatartási időben személyesen átvenni. Az átvétel ebben az esetben díjmentes.
A rendelés átvételének legkorábbi időpontja a rendelés leadását ill. online fizetés vagy banki átutalás esetén az összeg beérkezését követő munkanap, melyről rendszerünk email értesítést küld. Amennyiben még aznap szeretné átvenni rendelését, kérjük a rendelési számra hivatkozva érdeklődjön elérhetőségeinken.
Rendelését személyes átvétel és készpénzes fizetés választása esetén a jelzett legkorábbi átvételi napot követő 5 munkanapon belül van lehetősége átvenni, ezt követően a rendelését töröljük rendszerünkből. Amennyiben rendelésének átvételi idejét meg kívánja hosszabbítani, kérjük jelezze elérhetőségeinken.
A bankkártyával vagy banki átutalással előre kiegyenlített megrendelések természetesen bármeddig átvehetők, de kérjük, amennyiben 5 munkanapon belül erre nem kerül sor, az átvétel várható időpontját jelezze felénk, mert ez esetben a termékek tárolását nem üzletünkben végezzük.
Üzletünk címét és nyitvatartási rendjét a láblécben ill. a fejléc bal felső sarkában látható Üzletünk gombra kattintva találja.
Tájékoztatjuk kedves vásárlóinkat, hogy áruházunk utánvétes fizetési lehetőséget csak az üzletünkben történő személyes átvétel választása esetén biztosít. A 'szállítás külső raktárból' szállítási kategóriába tartozó termékeknél minden esetben  - személyes átvételnél is - a termékek teljes vételárát előre kérjük kifizetni. Szállításos átvétel választása esetén a megrendelt termékeket csak a teljes (szállítási költséggel növelt) rendelési összeg kiegyenlítése után tudjuk átadni a szállítónak.
A webáruházunkban választható fizetési módokról vásárlóink a menüsor Fizetés gomjára kattintva kaphatnak részletes tájékoztatást. VÁLASZTHATÓ FIZETÉSI MÓDOK:
  1. Banki átutalás (bármely átvételi mód esetén választható)
  2. Bankkártyás fizetés (bármely átvételi mód esetén választható) Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
  3. E-pénz fizetés Barion felhasználóknak (bármely átvételi mód esetén választható)
  4. Készpénz (csak személyes átvétel esetén)
Webáruházunk 2024. augusztus 1-től csak korlátozott feltételekkel, minimum 5000,- ft értékű rendelés esetén vállal külföldi címre történő szállítást. Kérjük, a fejlécben található 'email' kapcsolati űrlap segítségével kérjen tőlünk ajánlatot.
Our webstore provides international shipping for purchases above 5000,- HUF. Please, contact us for shipping options and prices using the 'email' tab at the top menu..
Oldalunkon online előjegyzési lehetőség van a készletben szereplő, de éppen kifogyott könyveinkre és egyéb termékeinkre. Az előjegyzésre az adott termék egyedi terméklapján található gombra kattintva tud feliratkozni.
Az előjegyzés használatához nem szükséges regisztráció, értesítési email-cím megadása után tudja a terméket a személyes előjegyzési listájához adni. A szolgáltatás természetesen regisztrált vásárlóinknak is rendelkezésre áll.
Az előjegyzés Önre nézve semmilyen vásárlási vagy egyéb kötelezettséggel nem jár. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy mivel az antikvár könyvek és termékek ára részben az adott példány állapotától függ, az előjegyzett termékeket nem tudjuk az online készletben szereplő áron garantálni, az minden esetben egyedileg kerül megszabásra.
Ha a termék üzletünk készletében elérhető, a megadott email címen rövid időn belül értesítjük. Amennyiben az előjegyzett termék üzletünk készletében sincs raktáron, de a későbbiekben lesz belőle példányunk, rendszerünk az online készletbe történő feltöltéskor automatikus email értesítést küld Önnek. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy az értesítést minden kedves vásárlónk, akinek a termék az előjegyzési listáján szerepel, egyidőben kapja meg, így annak elérhetőségét nem tudjuk garantálni.
Webáruházunk használt könyveket és egyéb termékeket forgalmaz, melyek állapotáról webáruházunk részletes leírást és fényképeket tartalmaz. A megrendelt termékek állapotára hivatkozással a szavatossági igények a vonatkozó jogszabályok alapján korlátozottak, illetve kizártak.
Kellékszavatosság
Webáruházunk hibás teljesítése esetén Ön élhet kellékszavatossági jogával . A webáruház hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a webáruház, ha a megrendelő a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
A kellékszavatosságra a Polgári Törvénykönyv rendelkezései irányadóak. Ön - választása szerint - az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet webáruházunkkal szemben:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a webáruház számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a webáruház költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a webáruház adott okot. Tájékoztatjuk, hogy kicserélési igényének abban az esetben tudunk eleget tenni, amennyiben készletünkben szerepel azonos termék.
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Mivel webáruházunk használt termékeket árusít, felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított egy éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt Ön a vásárolt terméket rendeltetésszerűen nem tudja használni. A terméknek kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.
Tájékoztatjuk, hogy a teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webáruház nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Tájékoztatjuk, hogy a kellékszavatossági igény teljesítésével kapcsolatos költségek a webáruházat terhelik, kivéve abban az esetben, ha a hiba keletkezésében Ön is közrehatott. Ebben az esetben a kellékszavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában Ön is köteles viselni.
Termékszavatosság
Mivel webáruházunk kizárólag használt termékeket forgalmaz, Önt megrendelése kapcsán nem illeti meg termékszavatossági igény.
Jótállás
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 1. § alapján webárhuházunk jótállásra nem köteles.
Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Az elállási határidő számításának kezdete az a nap, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi. Ha Ön elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni postai úton a Minerva Antikvárium 1027 Budapest, Margit krt. 56. Sz. alatti címére, vagy elektronikusan az info@minervaantikvarium.hu email címre. Kérjük, postai út választása esetén levelét mindenképpen ajánlott küldeményként adja fel. Ebben az esetben az elállás időpontjaként a postára adás időpontját vesszük figyelembe. Az elállási jog gyakorlására felhasználhatja a jelen ÁSZF –ben szereplő nyilatkozat-mintát is. Ön határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy a 42/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 20 §-ban meghatározott elállási jogot a rendeletben foglaltakkal összhangban gyakorolta. Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. Elállás esetén Ön köteles a megrendelt terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül postai úton, futárszolgálattal vagy személyesen visszajuttatni üzletünk címére, ennek költségei Önt terhelik. Felhívjuk figyelmét, hogy utánvéttel küldött csomagot nem áll módunkban átvenni. A visszatérítést webáruházunknak mindaddig joga van visszatartani, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a jogszabályok szerint a termék teljes vételárát csak abban az esetben vagyunk kötelesek visszatéríteni, amennyiben ugyanazt a terméket ,ugyanabban az állapotban kapjuk vissza, amit és ahogyan a vásárláskor elküldtünk.  A termékben bekövetkezett kár, sérülés vagy állapotváltozás esetén a termék visszatérített árát az értékcsökkenés mértékével csökkentjük. Termékeinkről az adatlapon fényképek és állapotleírás szerepelnek, vitás kérdésben ez a mérvadó. Nem illeti meg Önt az elállási jog olyan termék esetén, mely kifejezetten az Ön kérésére, egyedi igényekre szabva került előállításra.
Amennyiben Önnek valamilyen panasza van a webáruházunkkal kötött szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, kérjük azt a fenti telefonon, e-mail címen, személyesen vagy levél útján tegye meg felénk.
A szóbeli panaszt webáruházunk azonnal megvizsgálja és szükség szerint orvosolja. Ha Ön a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a panaszról és az Ön azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet veszünk fel, s annak egy másolati példányát átadjuk Önnek. Az írásbeli panaszt webáruházunk 30 napon belül írásban megválaszolja, elutasítás esetén annak indoklásával. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrizzük és az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatjuk.
Amennyiben panaszának kezelésével elégedetlen, módja van az illetékes fogyasztóvédelmi szervekhez és fórumokhoz fordulni.
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság általános jogutódja 2017. január 1-től a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium. Másodfokú ügyekben országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el.
A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatkör 197 járáshoz került. 2017. január 1-étől  a Felhasználói panaszaival elsősorban a területileg illetékes járási hivatalokhoz fordulhat.
link
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése.
A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében.
A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
Webáruházunkat a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani.
Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
link
A Fogyasztó igénybe veheti az online vitarendezési platformot, melyen keresztül lehetősége nyílik egy kérelem kitöltésével online vásárlásához kapcsolódó jogvitáit rendezni.
Az elektronikus űrlap kitöltésével és minden, a vitában foglaltakat alátámasztó dokumentum csatolásával nyújthatja be panaszát. Az online vitarendezési platform továbbítja azt az ellenérdekű félnek. Ezt követően az érintett feleknek meg kell egyezniük egy alternatív vitarendezési fórumról, amely eljár a közöttük fennálló ügyben.
A platform az Európai Bizottság rendszerében regsztrációt igényel, ahol bejelentkezés után a következő oldalon nyújthatja be panaszát: link
A webáruház eredeti szöveges és képi tartalmának engedélyezetlen felhasználása szerzői jogi és egyéb jogszabályokba ütközhet. A termékek adatlapjain szereplő tartalom nem kereskedelmi céllal, online szabadon megosztható (Facebook, Pinterest, Twitter stb.), feltéve hogy teljes és egyértelmű hivatkozás mutat az eredeti tartalomra. Minden egyéb esetben kérje a felhasználáshoz webáruházunk engedélyét.
Nyilatkozatminta a szerződéstől való elállási szándék gyakorlásához
Alulírott kijelentem, hogy a 42/2014 (II.26.) Korm. rendelet szerint élni kivánok elállási jogommal az alábbi termék/ek adásvételére irányuló szerződés tekintetében:
1.
2.
Stb.
Szerződéskötés (számla kiállítás) időpontja:
Átvétel időpontja:
A vásárló neve:
címe:
aláírása: (papíron tett nyilatkozat esetén)
kelt: